فرماندار فامنین گفت: شورا ها با ایجاد توسعه پایدار و فرصت های شغلی مناسب نقطه عطفی برای ایجاد اشتغال در روستاها باشند.

 همت شوراها می تواند نقطه عطفی برای ایجاد اشتغال در روستاها باشد .به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید شماعی فرماندار شهرستان فامنین درسومین جلسه کمیته تخصصی تسهیل اشتغال شهرستان فامنین گفت : شوراها می توانند توسعه پایدار را در روستاها فراهم کنند و با ایجاد فرصت های شغلی منافع اقتصادی بی شماری را به طور مستقیم متوجه مردم در روستاها کنند .
وی توجه بیشتر دهیاران و شوراهای اسلامی را به بحث تولید ، دامداری و صنایع دستی در روستاها خواستار شد و آن را یکی از وظایف دهیاران و مؤثرترین راه رشد اقتصاد هر روستا با توجه به ظرفیت های آن منطقه دانست .
فرماندار فامنین افزود : با توجه به بحران آب شهرستان مردم باید به سمت ایجاد اشتغال های خرد بروند و دولت برای این کار وامهایی را در نظر گرفته است که این اتفاق برای اولین بار بعد از انقلاب رخ داده است .
شماعی به انواع این وامها اشاره کرد و گفت این وامها در بخش های مختلفی پرداخت می شود اول وام اشتغال فراگیر که به شهرستان فامنین 210 میلیارد ریال مصوب شده است که با سود 13 درصد و آورده 17 درصدی متقاضی که می تواند نقدی یا زمین خود متقاضی باشد و در بانک های ملی ، ملت ، رفاه ، تجارت ، صادرات و توسعه تعاون پرداخت می شود و بازپرداخت آن متناسب با طرح متقاضی بین 2 الی 6 سال می باشد .
فرماندار فامنین دومین نوع وام را وام اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت سهم شهرستان از این نوع وام نسبت به طرح های شهرستان افزایش می یابد که سود این وام ها 6-9 درصد می باشد و بانک های کشاورزی ، صندوق کارآفرینی امید و توسعه تعاون آن را پرداخت می کنند و حداکثر دوره تنفس بعد از بهره برداری 1 سال می باشد و بازپرداخت این نوع وام 6 سال می باشد و این وام در قالب طرح های کشاوری ، منابع طبیعی ، معادن کوچک ، فناوری اطلاعات ، گردشگری ، صنایع دستی ، فرش دستباف و ... پرداخت می شود .
وی نوع سوم وام اشتغال را رونق تولید عنوان کرد که با نرخ 15 درصد و دوره بازپرداخت 5 ساله پرداخت می شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان به نوع چهارم و پنجم این وامها نیز اشاره کرد و گفت : نوع چهارم مربوط به تفاهم نامه بنیاد علوی و بانک سینا می باشد که با نرخ 8 درصد و بازپرداخت 6 ساله و پنجمین نوع مربوط به تفاهم نامه بنیاد برکت و بانک پارسیان در همه زمینه ها بجز بخش های کشاورزی و دامداری پرداخت می شود .


انتهای پیام/ش.و

ایجاد اشتغال در روستاها همت عالی شوراها را می طلبد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.